torsdag, februar 19

noe så rart som å leve.

jeg har lyst til å sitte i vinduskarmen min å bare være der tilstede. legge teknologien i skuffa og forsvinne ned i en bok.

jeg har lyst på sommer. på sol og eventyr og lette klær og jordbær fra hagen.

jeg har lyst til å ta bilder. lyst å oppdage verden.

jeg har lyst til å lese meg gjennom evigheten. og sveve over alt vondt.

jeg har lyst til å gjenoppleve gamle minner. men også å godta at de tilhører fortiden. de beste har enda ikke kommet.

jeg har lyst til å gå i fjellet. se på verden. se fra et annet perspektiv enn fra vinduet eller midt fra folkemengden.

jeg har lyst til å gå turer alene. eller turer med deg.

jeg har lyst til å gå ut. forville meg bort med vilje. skrive om hva jeg ser.

jeg har lyst til å føle. lyst å ikke føle.

 (siv å.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar